Advanced searches left 3/3
Search only database of 7.4 mil and more summaries

1+1 (TV channel)

Summarized by PlexPage
Last Updated: 26 November 2020

* If you want to update the article please login/register

General | Latest Info

1+1 (TV channel)

Broadcast areaUkraine
CountryUkraine
HeadquartersKiev , Ukraine
History
Launched1 January 1997
Links
Websitehttp://1plus1.ua
Ownership
Owner1+1 Media Group
Programming
Language(s)Ukrainian , Russian
Picture format16:9 ( 576i , SDTV ) 16:9 ( 1080i , HDTV )
Terrestrial
DVB-T2MX-1 (3)

When producer of series and Films at 1 + 1 Media Olena Eremeeva said that Ukrainian language only suits comedies, while soap operas sell better in Russian, it provoked a storm of criticism on social media, with Ukrainians calling her statement shameful and disrespectful. Controversy followed Eremeevas claim made during a presentation on Feb. 4, when she said that, for its new TV season, 1 + 1 Media filmed comedies purely in Ukrainian, while all seven soap operas were do in Russian. Business interests have to be subordinate to national interests and not the other way around. While it is possible that Ms. Eremeeva's statistics are correct, and that Russian-speaking Ukrainian actors and actresses are more comfortable in Russian when playing dramatic roles, they should be working on their tonality like others in their profession. Unless they all want to play the role of Mr. Bean, Ukrainian language has been rat as among the most beautiful languages in the world and, from afar, is often mistake for Italian. Italians have no problem producing some of the finest films-both dramatic and comedy. Neither would Ukrainians if Ms. Eremeeva pay more attention to producing fine dramatic series in Ukrainian than to looking at what sell. If the Ukrainian government had not taken action to enforce Ukrainian language use in the Media but listened to excuses by Media barons, there would not have been as much progress as there has been in countering 300 years of language suppression by Russia. Ms. Eremeeva: produce fine Ukrainian-language dramatic series for Ukrainians and you will find a profitable market for your product. And if they don't sell in Russia, well. Your priority interest should be Ukraine and not the Russian market., Don't look for loopholes. Language is a sensitive topic in Ukraine, as it should be. Far too many years under Russian occupation working to destroy Ukrainian. But citizens need to understand about exporting products well. Russian language created shows can be exported to many countries and can act as a counter against Russian-created programs in Russia. It is helpful to have Ukrainian create shows view in Russia. Production companies need to understand this as well and work to use both languages as is needed. This may mean creating 2 languages. This will have costs, but income should offset these costs. Media companies need to get used to the nation has changed and is no longer under the yoke of Russian Imperialism.

* Please keep in mind that all text is machine-generated, we do not bear any responsibility, and you should always get advice from professionals before taking any actions.

* Please keep in mind that all text is machine-generated, we do not bear any responsibility, and you should always get advice from professionals before taking any actions

Criticism

In 1999, after 1 + 1 had been broadcasting on UT-2 24h per day for two years with the appropriate license, Channel sent a claim to the Supreme Court of Ukraine requesting the TV company AITI, who used to hire UT-2 4 hours of broadcasting time earlier before, to give up its license as It had stop its programming for Year. In year 2000, claim was decided for 1 + 1 preference. Channel 1 + 1 has been the subject of continuing criticism during the 2004 presidential election, when it was heavily criticized for twisting information in favor of Viktor Yanukovych. Such behavior was typical for Ukrainian-wide Channel, because all of the media were under heavy pressure from the Administration of President President Kuchma. Furthermore, critics accuse Channel of being part of the Social Democratic Party of Ukraine empire. In late November 2004, several journalists left Channel in protest against this pressure and almost all leading presenters refused to report news. Those actions altogether with similar actions on other channels mark the beginning of the Orange revolution. In October 2006, Alexander Rodnyansky, General Producer of Studio 1 + 1, won hard appeal process in the Supreme Court of Ukraine, after the Court gave ownership of 70 % of the company's shares to Ihor Kolomyyskyy, and as he had claim, in June 2005 there was agreement signed between himself and Rodnyansky, that 70 % of company's shares were sell to Kolomyyskyy. On 2014-2015 New Year night 80 Disco TV program was shown on 1 + 1. Oleg Gazmanov participated in it. He is one of the signatories of a petition in support of Russian actions in Crimea and Eastern Ukraine in 2014. That caused scandal in Ukrainian society. The National Council on Television and Radio of Ukraine promised to review all facts of violation of broadcast regulations by Ukrainian TV and Radio companies on New Year night.

* Please keep in mind that all text is machine-generated, we do not bear any responsibility, and you should always get advice from professionals before taking any actions.

* Please keep in mind that all text is machine-generated, we do not bear any responsibility, and you should always get advice from professionals before taking any actions

Local Television of Ukraine

Ukraines only English-language television channel, UATV, has stopped broadcasting. Ukrainian international state broadcaster UATV will cease production of news and satellite broadcasting, starting from January 13 2020, UATV said in a news release. As a result, several English language news presenters bid farewell to their jobs and to their viewers around the world. Its last broadcast was on January 12. At the beginning of the year, government in Kyiv decided to shut down international broadcasting and to close its Crimean-Tatar, Arabic, and English-language departments. UATV was created in 2015 amid what media analysts have called a fierce information war with Russia. In 2014, proliferation of spurious news reports accompanied the Russian seizure of Crimea from Ukraine and its backing of separatists in two easternmost regions of Donetsk and Luhansk in a conflict that has killed nearly 14 000 people. The channel was established to ensure access of foreign audiences to objective, up-to-date, and complete information about events in Ukraine and to maintain a positive image of Ukraine in the world, earlier news release from the broadcaster state. In span of four years, UATV was connected to nearly 400 cable networks and broadcast to nearly 30 countries in Europe, North America, Asia, and Africa, including in the Middle East. The administration of President Volodymyr Zelenskiy has stated it intends to launch a Russian-language TV channel AT state broadcaster this year specifically for audiences living in temporarily occupied territories of Ukraine, local media watchdog Detector Media reported in December.

* Please keep in mind that all text is machine-generated, we do not bear any responsibility, and you should always get advice from professionals before taking any actions.

* Please keep in mind that all text is machine-generated, we do not bear any responsibility, and you should always get advice from professionals before taking any actions

Sources

* Please keep in mind that all text is machine-generated, we do not bear any responsibility, and you should always get advice from professionals before taking any actions.

* Please keep in mind that all text is machine-generated, we do not bear any responsibility, and you should always get advice from professionals before taking any actions

logo

Plex.page is an Online Knowledge, where all the summarized are written by a machine. We aim to collect all the knowledge the World Wide Web has to offer.

Partners:
Nvidia inception logo
jooble logo

© All rights reserved
2021 made by Algoritmi Vision Inc.

If your domain is listed as one of the sources on any summary, you can consider participating in the "Online Knowledge" program, if you want to proceed, please follow these instructions to apply.
However, if you still want us to remove all links leading to your domain from Plex.page and never use your website as a source, please follow these instructions.